| Transit | Isla, stem van een rivier | Lohn, Saariaho | ||
|---|---|---|---|---|
| Invisible-Transit | Ave & Maria | De Zingende Harp | Thinking of you | The Song of the Mother |
|---|---|---|---|---|


Voor mijn werkzaamheden als Zorg Zangeres verwijs ik u naar mijn website: www.helendezangindezorg.nl

In een Voice Healing Therapie Sessie voor adem en Stem kan ik je helpen.
Zorgvuldig afgestemde oefeningen voor je stem en het hele lichaam brengen diepe ontspanning. In een veilige en ondersteunende omgeving begeleid ik je om bewust en vrij te klinken. Je stem is hierbij het voertuig. Het maakt niet uit of je piept, kraakt, trilt of moeiteloos stroomt — iedere klank is welkom.
Door je stem bewust in te zetten komt er iets in beweging. Iets trilt van binnen los. Er ontstaat ruimte, een gevoel van opluchting. Je voelt je (weer) verbonden met jezelf. Vanuit dit punt komt je adem weer tot rust en kunnen blokkades op je stem beginnen te verzachten en oplossen.
Deze sessies zijn diep ontspannend en ondersteunend, en helpen je om het vertrouwen terug te vinden in jouw klank, jouw stem, jouw energie en jouw vermogen om jezelf uit te drukken. Ze helpen je om opnieuw verbinding te maken met wie je werkelijk bent.


Zingen in de natuur is voor mij de normaalste zaak van de wereld. Ik herinner me mijn vader die iedere ochtend zong in het bos, zijn tempel. Ik doe zelf niet anders. Het mooie is, dat klank lijdt naar stilte. Net zoals de vogels bij zonsondergang voluit zingen om daarna de diepe stilte van de nacht in te gaan. Zo mooi.
In mijn sessies werken we met klank, adem, stilte en aandacht. Meditatieve, vreugdevolle klanken kunnen raken, openen en helen, terwijl stilte ruimte schept om contact te maken met je innerlijke stem. Dat kan je doen op je achterkamertje… maar dat kan ook in de vrije natuur.
Stel je voor, we bevinden ons op een plek waar je je volledig vrij voelt. Je ademt diep in en uit, je opent al je zintuigen, en je observeert. Hoor je vogels? Hoor je de golven van de zee? Hoor je de wind, of is het helemaal stil? Misschien hoor je je eigen ademhaling of je hartslag…
Misschien heb je wat tijd nodig, of is dit helemaal niets voor jou.
Dat mag.
Maar als je je geroepen voelt, dan kom je vanzelf, vanuit ontspanning in de overgave. Je bent één met je omgeving, je geeft klank aan je ademhaling, je zingt met al wat is.

Toen ik 11 jaar oud was won ik het songfestival op een zomerkamp in de Ardennen.
Op mijn 18de wist dat zingen mijn bestemming was.
De gitaar, die tot dan toe mijn steun en toeverlaat was geweest, had als donderslag bij heldere hemel zijn betekenis verloren, en verdween jarenlang, zo ver mogelijk onder mijn bed.
Het zingen bleek een immense zoektocht naar mezelf. De wijde wereld over, op zoek naar de juiste leraar, vaak dwars tegen de stroom in, maar ook wonderlijk opgetild door vele kleurige ervaringen. Wat er ook gebeurde, een ding wist ik zeker, de onderste steen moest boven. Ik heb van alles gevonden. Naast een verzameling aan zeer inspirerende lessen op zang gebied vond ik ook een flinke voorraad pure levenslessen. Één ding blijkt wel, het “pad van de stem” is immer transformerend. Een fascinerende weg die nooit stopt.
Hier een beeld van mijn activiteiten / werkzaamheden